Alweer 1 week in Taiwan! - Reisverslag uit Taichung, Taiwan van Eline Veerman - WaarBenJij.nu Alweer 1 week in Taiwan! - Reisverslag uit Taichung, Taiwan van Eline Veerman - WaarBenJij.nu

Alweer 1 week in Taiwan!

Door: Eline Veerman

Blijf op de hoogte en volg Eline

22 Februari 2017 | Taiwan, Taichung

Hi allemaal!

Inmiddels zit ik alweer een week in Taiwan en wat gaat de tijd snel! Ik heb gelukkig weinig last gehad van een jetlag, maar die cultuurshock ja die herken ik wel! Ik moet nog steeds wel wennen aan de cultuurverschillen en de taal. Zo is het steeds een beetje gokken wat je eet, kan ik niets lezen aangezien bijna alles in het Chinees is en eet ik elke dag met stokjes! Daarnaast val ik hier echt op als European, omdat je hier amper toeristen ziet!

Vorige week donderdag en vrijdag had ik een soort van introductiedagen op de universiteit. We kregen een rondleiding over de campus (die super groot is!) en daarnaast moesten we o.a. de vakken doorgeven die we wilden gaan volgen. Ik heb gekozen voor 20 uur per week ‘Chinese Language’ en 3 uur in de week ‘Multi-Cultural Learning and Exchange’. Dus, ben erg benieuwd!

Tijdens de introductiedagen heb ik ook andere exchange students leren kennen. Ze komen van over de hele wereld: Duitsland, Frankrijk, Sweden, Noorwegen, Japan, Korea, Amerika en nog paar uit Nederland. We zijn in totaal met ongeveer 45 buitenlandse studenten. Het is een leuke groep! We spreken vaak af om samen te eten. Afgelopen zondag hebben we nog met een deel van de groep gebbqd.

Afgelopen donderdag ben ik ook nog samen met June (Nederlands meisje van dezelfde school in NL) verhuisd naar een andere kamer in een ander internationaal huis, omdat er allemaal kakkerlakken in onze kamers zaten.. Echt heel vies! Ik hoorde ze gewoon s’ nachts lopen en heb er toen paar met mijn schoen dood gemaakt.. Gelukkig had Formosa (organisatie waar wij onze kamers huren) snel een oplossing hiervoor en konden we dezelfde avond nog verhuizen naar een ander internationaal huis die een stuk schoner, luxer en veel mooier is! Dus helemaal top nu!

Afgelopen zaterdag hebben de 'International Friendship Buddies' van de universiteit een trip voor ons georganiseerd naar Formosan Aboriginal Culture Village en Sun Moon Lake. Vanaf het (pret)park kon je met een gondel naar Sun Moon Lake. Het uitzicht was echt heel mooi! De Taiwanese mensen die daar ook waren maakten niet alleen foto’s van het meer, maar wilde ook allemaal met ons op de foto. De ene groep Taiwanezen na de andere groep Taiwanezen kwamen langs om te vragen of ze met ons op de foto mochten, echt zo grappig!

Daarnaast hebben we zondagochtend een survival tour van Formosa (organisatie van studentenkamers) gehad. Voor de tour kregen we een westers ontbijt en dat was echt zo lekker om na paar dagen weer een keer brood (met Nutella!) te eten als ontbijt! Tijdens de tour gingen we langs het ziekenhuis, politiebureau, postkantoor, tandarts, apotheek, kapper etc. Ze gaven allerlei informatie over bijv. waar je een simkaart kon kopen, tips voor restaurants en de ‘Do’s and Don’ts’ in Taiwan. Zo moet je kassa bonnetjes hier niet weggooien, want je kan er de loterij mee winnen! Dus wie weet (:

Morgen heb ik mijn eerste les in ‘Multi-Cultural Learning and Exchange’ en daarna zijn we een lang weekend vrij! June en ik hebben vandaag een kamer geboekt via Airbnb in Taipei!! We gaan van a.s. vrijdag t/m zondag daar naar toe! Helaas wordt het weer wel slecht, maar het wordt vast heel leuk! Volgende week woensdag starten de Chinese lessen, ben erg benieuwd hoe dat gaat! Ik houd jullie op de hoogte!

Liefs, Eline


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eline

Ik ga één semester (feb - juni 2017) studeren aan Providence University in Taichung, Taiwan als onderdeel van mijn studie in Nederland. Door middel van een blog probeer ik jullie op de hoogte te houden van mijn leven hier in Taiwan! (:

Actief sinds 22 Feb. 2017
Verslag gelezen: 561
Totaal aantal bezoekers 9813

Voorgaande reizen:

14 Februari 2017 - 27 Juni 2017

Study Abroad Taiwan

Landen bezocht: